Denna annons har löpt ut

Ekonomiassistent/Administratör till Soprema AB

Om tjänsten
Vi söker en Ekonomiassistent/Administratör till Sopremas huvudkontor i Sverige. Huvudkontoret ligger i Helsingborg sedan 1,5 år tillbaka och rymmer också Sopremas huvudlager. Från det svenska bolaget sker försäljning även till övriga nordiska länder.

I din roll som Ekonomiassistent/administratör kommer du att arbeta med:
• Leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Uppdatering av artikeldatabas
• Matchning av fakturor – både kund och leverantör
• Order/fakturering gällande försäljningen till Norge
• Garanti- och reklamationshantering
• I övrigt förekommande administrativa uppgifter såsom exempelvis hotellbokningar
• Växeltelefon – de flesta samtalen går dock till respektive kollegas direktnummer

Om verksamheten

SOPREMA grundades 1908 och har vuxit från att vara ett litet familjeföretag till att bli expert inom tätskikts- och isoleringssystem, och numera finns vi och våra produkter över hela världen.

Bakom vår världsomspännande framgång ligger över hundra års samlade erfarenheter inom tätskiktsindustrin, förebyggande forskning och utveckling, och vårt förhållningssätt till att arbeta fram nya lösningar. På SOPREMAS forsknings- och utvecklingscentra pågår ständigt arbetet med att ta fram nya och innovativa lösningar och applikationer.

SOPREMA Group har för tillfället 7 187 anställda i 90 länder och vi har 59 producerande fabriker. Vi öppnade kontor i Sverige 2011. Huvudkontor och lager finns i Helsingborg och vi har också lager i Stockholm. Vi är 10 medarbetare.

Din profil

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, matchning av fakturor och av in-/utbetalningar. Om du har erfarenhet av administrativt arbete i övrigt är det meriterande.

Som person är du noggrann och ansvarstagande och har förmåga att ”se vad som behöver göras”. Du är självgående, positiv och hjälpsam.

För att vara rätt för tjänsten har du erfarenhet av att arbeta i affärssystem och lätt för att lära dig nya. Vi ser gärna att du är en van användare av Excel – om inte är du nyfiken och beredd att lära dig.

Då Soprema ingår i en internationell koncern med moderbolag i Frankrike, är det viktigt att du är trygg, och känner dig bekväm, med att använda engelska i både tal och skrift. Har du dessutom kunskaper i franska är det meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjlig eftersom urvalsprocessen sker löpande. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se.


Företag
Soprema AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.