Denna annons har löpt ut

Ekonomiassistent

Kort om tjänsten

Dreamwork söker efter framåt, nyfikna och noggranna ekonomiassistenter till vår kund i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.

De centrala arbetsuppgifterna inkluderar löpande leverantörs- och kundreskontra, avstämningar och administration. Tillsättning är omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag hos kund därefter.

Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, redovisningsekonom, redovisning, ekonomi.

Om verksamheten

Tjänsten är en del av Dreamworks uthyrningsverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund. Vår kund är en ledande aktör inom den svenska Bygg- och anläggningsbranschen.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är framförallt ansvar för leverantörsreskontra inom din avdelning och kan även innefatta:

• Löpande redovisning
• Kundreskontra
• Månads- och bankavstämningar
• Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering

I ditt arbete ingår också att hjälpa och stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor.

Din profil

Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare.

Vi ser gärna att du är en god användare av Excel. Du är en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya.

Som person är du flexibel, strukturerad och prestigelös. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta. Du talar och skriver på svenska obehindrat och talar flytande engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta anna.karlsson@dreamwork.se, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork Scandinavia
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Ängelholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
Öka dina chanser att hitta rätt!?
Av alla miljoner CVn vi och våra konkurrenter har tillgång till finns det bara en person som passar bäst till just ditt jobb. Det är du!
Sofia Wargenbrant
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss