Denna annons har löpt ut

Ekonomiadministratör till Originalbagarn

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en ambitiös och noggrann ekonomiadministratör som kommer ta hand om det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden. Vidare kommer du få komma till en arbetsplats där det finns omväxlande arbetsuppgifter och där din roll har en stor betydelse för organisationen.

Om verksamheten

KVALITET – OMTANKE – VÄXTKRAFT

Originalbagarn AB (publ) är ett svenskt EMV-bageri som har sina rötter i Lockarps Bageri och Växjöbagarn. Vi riktar oss mot stora aktörer vilka under eget varumärke förser marknaden med våra bröd av högsta kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Verksamheten är aktiv sedan många decennier och grundar sig i kvalitet och tradition, men strävar ständigt mot utveckling och förnyelse.

Vi har tre produktionsanläggningar, i Växjö under namnet Originalbagarn i Växjö AB, i Nynäshamn under namnet Originalbagarn i Nynäshamn AB och i Omne under hamnet Originalbagarn i Höga Kusten AB. Vårt huvudkontor ligger vid bageriet i Nynäshamn.

I våra produktionsanläggningar har vi hela elva produktionslinjer för allt från lösbakat och formbakat till stansat, kaffebröd och plåtbakat. Totalt jobbar vi idag under 60 baktimmar per dygn och producerar dagligen runt 50 ton färdiga produkter.

Mer om tjänsten

I rollen som ekonomiadministratör kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:

• Avstämning mot balanskonton
• Fakturering
• Hantera dubbeldebiteringar
• Svara i telefon
• Intern och extern support gällande fakturafrågor
• Hantera rapporter i Excel

Din profil

För att trivas i denna roll tror vi att du är en noggrann och ansvarstagande person som har en positiv grundinställning till ditt arbete. Vidare ser vi att du tycker om att erbjuda din omgivning god service samt att du har förmågan att både driva ditt arbete självständigt och i grupp.

Formella krav:

• Avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomiarbete
• Goda kunskaper inom Office 365, med fokus på Excel
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Månadsbokslut
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Originalbagarn AB
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.