Detta jobb är redan tillsatt

Dreamwork söker Bemanningsansvarig till Helsingborg

Kort om tjänsten

Varför söka tjänsten?
Du vill få mer arbetslivserfarenhet och lära dig hur bemanningsbranschen fungerar. Du vill arbeta självständigt med eget ansvar inom bemanning men ändå ha tillgång till handledning och erfarna kollegor som bollplank och stöd.
Här blir du ansvarig för daglig bokning och att matcha rätt konsult mot uppdrag inom affärsområdet Teknik & Logistik.
Om man ska tro våra egna personalundersökningar så är svaret varför du ska söka tjänsten givet: Vi har fruktansvärt kul på jobbet. Lägg till det en stark kultur med tydliga värderingar; hjärta, mod och ambition och du har en plattform för ohämmad framgång. Levererar du belönar vi.
För rätt person är utvecklingsmöjligheterna inom Dreamwork mycket goda.
Är du den vi söker har du inte någon beslutsångest heller utan hör av dig här och nu med din ansökan och dina kvalifikationer. Kom an bara!

Om verksamheten

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Du kommer in i en stark kultur där värderingar styr hur vi jobbar. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Mer om tjänsten

Du kommer att stötta våra Konsultchefer administrativt och genom kravprofil, annonsering, urval, intervjuer och referenstagning. Du kommer att självständigt hantera daglig bokning / bemanning av personal ut mot våra kunder. Arbetet innebär många telefonkontakter och personliga möten liksom mycket administration.

Din profil

En rekrytering är alltid personlig för oss. Vi söker dig som är målinriktad, drivs av att utveckla affärer och är duktig på att bygga relationer med kunder och medarbetare. Du har akademisk examen, företrädesvis inom HR. För att du ska trivas i rollen så är du strukturerad, serviceinriktad och har lätt att skapa förtroende hos både konsulter, kunder och kandidater. Du är en ordningsam, snabb, strukturerad administratör med god IT-vana samt tidigare erfarenhet från service och försäljning. Det är en fördel om du har B-körkort.
Men kompetens och erfarenheter är inte allt. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Det gäller så klart även när vi rekryterar själva. Vill du korta ned ansökningsprocessen, gör vårt personlighetstest här.

Ansökan

Tycker du att detta låter spännande söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se. Sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval.
Vill du veta mer om tjänsten kan du även kontakta Karin Köhler som är kontorschef i Helsingborg. Du når henne på 042-17 66 07.
Välkommen med din ansökan!


Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
HR
Plats
Helsingborg
Detta jobb är redan tillsatt
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.