AB Ph Nederman söker en Demand Planner till Helsingborg. I tjänsten kommer du säkerställa att definierat sortiment har en träffsäker prognos, vilket är en grundsten i vårt planeringsarbete och en förutsättning för att tillgodose våra kunders behov, och du kommer vara ägare av produktklassificering samt tillhörande processer. Vidare kommer du arbeta med att knyta verksamheten närmre företagets säljbolag och kunder genom att driva och utveckla S&OP-processen. Du kommer ansvara för, analysera och rapportera KPI:er och hitta lämpliga korrigerande åtgärder för att kunna förbättra verksamheten ur ett DP-perspektiv. Vidare kommer du ansvara för att uppdatera master data och kontinuerligt förbättra kvaliteten av densamma. Andra förekommande uppgifter kommer vara att säkerställa god sortimentskunskap, arbeta med förbättringar i processer och affärssystem och driva egna projekt relaterade till DP. Du ingår i ett ambitiöst team om 7 personer som ansvarar för material- och produktionsplanering samt Demand Planning för Nedermans två svenska siter, men är ensam Demand Planner. I tjänsten rapporterar du till Planning Manager Supply Chain.
Tjänsten är en rekrytering till Nederman och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Vi på Nederman bidrar till att göra livet bättre genom att skapa förstklassiga produkter och lösningar som skyddar människor, miljö och produktion. Med cirka 2 100 anställda, säljkontor och distributörer i över 50 länder och produktion i 12 länder på fem kontinenter, är vi ett av världens ledande företag inom miljötekniksektorn, med fokus på industriell luftfiltrering. Vi respekterar miljön och varandra, har mod att agera, samt ett hållbart kundfokus. Börsnoterade på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Vi är The Clean Air Company.
För att lyckas i tjänsten har du relevant Högskoleutbildning eller motsvarande, gärna kopplat till produktion, logistik eller Supply Chain. Du har ett par års erfarenhet av arbeta med prognos-/planeringsarbete. Du har förmåga att röra dig mellan helhets- och detaljnivå, arbetar metodiskt och ser möjligheter till förbättringar. Du har ett eget inre driv och du trivs med att arbeta självständigt såväl som du har förmåga att arbeta i team. Vidare har du ett logiskt och analytiskt arbetssätt. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift och är en van användare av Excel och har därigenom skaffat dig mycket goda kunskaper. Vidare har du god affärssystemkunskap och har erfarenhet av att arbeta i olika planerings- och rapporteringsverktyg.
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!
Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.