Customer Success Manager

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Brinner du för kundbemötande och att hjälpa kunder utvecklas? Vill du vara med och vidareutveckla kundupplevelsen? Är du innovativ, självdrivande, kreativ och säljande? Drömmer du om att vara med och bygga ett bolag från start-up till scale-up? Då är vi rätt bolag för dig.

Om verksamheten

GRC Watch är ett LinkedIn för due diligence och på tech-språk är vi ett RegTech SaaS bolag med B2B fokus på marknaden för global distribution av fonder. Kort och gott är vi ett verktyg som hjälper finansföretag att följa de regler och lagar som omger alla finansiella transaktioner idag.

Bolaget grundades 2015 och sedan dess revolutionerar vi finansbranschen. Vi kopplar samman företag och hjälper dem att dela rätt information så att de kan göra en riskbedömning (due diligence). GRC WATCH är ett globalt nätverk som erbjuder toppmodern teknik, compliance expertis och en fantastisk användarupplevelse.

Vi har nätverksmedlemmar och kunder från över 30 länder som är banker, stora investerare och fondbolag. Vi har en stark position i Norden och kommer snart att expandera till andra typer av företag, som börsbolag, techbolag med mera.

Idag består GRC WATCH av två grundare som även har operativa roller i bolaget, CEO och Network Growth Manager samt Customer Success Manger och Key Account Manager. Vi har även ett fantastiskt utvecklingsteam.

Mer om tjänsten

Customer Success är grunden för tillväxt – för oss och för våra kunder.

Våra kunder behöver få en enastående kundupplevelse så de bjuder in kollegor och partners i vårt fantastiska nätverk. Vi vill att våra kunder får det värde de förväntar sig – och mycket mer. Genom att analysera kundupplevelsen och användardata begränsar vi churn (kundbortfall) och ökar intäkterna.

Du kommer att arbeta nära försäljning, marknadsföring och produktutveckling.

DINA ARBETSUPPGIFTER
• Vidareutveckla och implementera framgångsrika Customer Success strategier baserat på dataanalys
• Utveckla strategiska relationer med kunder
• Aktivt arbeta med merförsäljning
• Du ansvarar för din egen säljbudget
• Konkretisera feedback från kunder till produkt och utveckling
• Kommunikation med kunder om vidareutveckling av funktioner, kundupplevelse och användarvänlighet
• Säkerställa att nätverksmedlemmars och kunders onboarding är i toppklass

För att lyckas med detta bör du brinna för teknik, kundupplevelse, försäljning och vara hungrig på ny kunskap då det svänger fort inom finans- och tech branschen och vi är aldrig fullärda.

Din profil

I rollen kommer du

• Vidareutveckla och implementera framgångsrika Customer Success strategier baserat på dataanalys
• Utveckla strategiska relationer med kunder
• Aktivt arbeta med merförsäljning
• Ansvarar för din egen säljbudget
• Konkretisera feedback från kunder till produkt och utveckling
• Kommunikation med kunder om vidareutveckling av funktioner, kundupplevelse och användarvänlighet
• Säkerställa att nätverksmedlemmars och kunders onboarding är i toppklass

För att lyckas med detta bör du brinna för teknik, kundupplevelse, försäljning och vara hungrig på ny kunskap då det svänger fort inom finans- och tech branschen och vi är aldrig fullärda.

• Bra social kompetens
• Organiserad och strukturerad
• Gillar försäljning
• Har god IT-kompetens
• Kan uttrycka dig flytande och obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande om du:

• Har arbetat I SaaS bolag tidigare
• Arbetat med försäljning I roll som till exempel Account Manager eller Key Account Manager
• Har erfarenhet av Customer Success
• Har arbetat i finansbranschen
• Har haft budgetansvar

WHAT’S IN IT FOR YOU?

Du kommer att arbeta I en startup miljö med högt tempo och högt I tak, där du kommer vara med på en spännande resa och du har möjlighet att forma din framtida karriär. Vi växer och tacklar utmaningarna tillsammans som ett team.

Du arbetar självständigt då vi är ett internationellt team med bas i olika länder. Önskar du att arbeta från ett kontor har vi huvudkontoret i Stockholm, annars brukar vi kunna lösa en kontorslösning i staden du bor i.

Bra friskvårdsbidrag.

Teamresor för att träffa kollegor i andra länder.

Vidareutveckling – vi är aldrig fullärda och tar del av intern och extern expertis.

Du kommer arbeta i ett prestigelöst, drivande och härligt team.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse per e-post när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se. Får du ingen bekräftelse via e-post kontrollera först din skräppost.

Tack så mycket - din ansökan är mottagen och du kommer att få en bekräftelse per e-post. Får du inte bekräftelsen titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
GRC Watch
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
28 oktober, 2022 (27 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.