Denna annons har löpt ut

Credit Controller till spännande uppdrag!

Kort om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en Credit Controller! Vi söker dig som har ett genuint intresse för ekonomi och som drivs av personlig utveckling. Du gillar att analysera och tolka finansiella data samt har lätt för att kommunicera på ett professionellt sätt. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.

Om verksamheten

Internationellt bolag – här finns spännande möjligheter att utvecklas!

Mer om tjänsten

Som Credit Controller ansvarar du för kredithantering och rapportering inom områdena kundreskontra och kundkredit. Du kommer ingå i finansavdelningen och rapportera till redovisningschefen. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna. Kunden är i behov av en självgående, snabbupplärd konsult för ett kortare konsultuppdrag – men med möjlighet till förlängning. Kunden gör inga skillnader på konsulter och anställda så karriärmässigt finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Du säkerställer en god kundrelation och har en positiv inställning till att se finansavdelningen som en affärspartner och servicefunktion till övriga avdelningar inom organisationen.

Arbetsuppgifter:
• Daglig telefonkontakt med kunder beträffande utestående betalningar och reskontrasjusteringar
• Vårda kundregister och underhålla kreditlimitar enligt företagets policy
• Telefontid 8-17 med frågor från butiker
• Kreditbedömningar enligt attestpolicy
• Hantera konkurser, krav, inkasso samt fakturering av dröjsmålsränta
• Hantera och vårda informationsutbyte med externa parter, såsom inkasso, kreditvärderingsbolag, factoringbolag samt upprätthålla rådande processer gällande kreditbedömning, påminnelser och inkasso av befintliga och nya kunder via vår Shared Services avdelning
• Boka vissa inkommande/utgående betalningar, via fil och manuellt
• Upprätthålla god kommunikation, bemötande och kontakt med övriga interna avdelningar i organisationen för att kunna erbjuda en ”god kundupplevelse”.
• Utbilda/stödja verksamhet inom kundområdet, såväl internt som externt. Delta i projekt och initiativ med målsättning att förbättra kundreskontraavdelningens interna rutiner och processer.

Din profil

• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
• Mycket goda Excel kunskaper
• God analytisk förmåga
• Van att jobba i olika system med stora datamängder och många transaktioner
• Goda IT kunskaper
• Erfarenhet från kreditbedömning och riskbedömning
• Förmåga att upprätthålla goda relationer med övriga avdelningar.
• Egenskaper

Som person är du noggrann, strukturerad, serviceinriktad och en lagspelare med förmågan att kunna ge en god kundupplevelse.

Övrigt
– Koncernspråk är engelska som du behärskar obehindrat både i tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor kontakta gärna Per Edman på per.edman@dreamwork.se.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
Öka dina chanser att hitta rätt!?
Av alla miljoner CVn vi och våra konkurrenter har tillgång till finns det bara en person som passar bäst till just ditt jobb. Det är du!
Per Edman
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss