Denna annons har löpt ut

CancerRehabFonden söker administratör/ koordinator

Kort om tjänsten

Ta chansen att engagera dig i en variationsrik arbetsroll samtidigt du gör en betydelsefull insats för cancerdrabbade!
Du kommer att förmedla efterlängtade rehabplatser och ha kontakt med våra rehabdeltagare. Gör detta samtidigt som du är med och kämpar för att fler cancerdrabbade ska få rehabilitering.

Som administratör/ koordinator hos oss är du ansvarig för vår koordinering av rehabilitering som är kärnan i vår verksamhet. Du kommer att arbeta med att vidareutveckla vår rehabilitering, handlägga ansökningar för rehab, fördelning av rehabplatser, kontakt med rehabdeltagare på olika sätt och du har ett stort ansvar och bred insyn i organisationens verksamhet.

Om verksamheten

CancerRehabFonden är en modern insamlingsorganisation på frammarsch som har som mål att hjälpa cancerdrabbade barn och vuxna tillbaka till livet. Vi samlar in pengar för att kunna finansiera rehabiliteringsveckor för cancerdrabbade vuxna och ger stöd i form av tekniska hjälpmedel och återhämtningsresor till familjer där ett barn drabbats av cancer.
Den dagliga verksamheten leds av Generalsekreteraren från kontoret i centrala Stockholm. CancerRehabFonden innehar 90–konto beviljat av Svensk Insamlingskontroll och är även medlem i FRII. Läs mer på www.cancerrehabfonden.se

Mer om tjänsten

Tjänsten innefattar mycket eget ansvar med en egen budget. I rollen som administratör/koordinator ingår även insamlingsrelaterat arbete. Tjänsten är fördelad på ca 60 % rehabkoordination och 40 % är insamlingsrelaterat.
Dina arbetsuppgifter kommer variera i stor utsträckning beroende på fördelningen av arbetsuppgifter inom organisationen, men du kommer huvudsakligen jobba med rehabkoordination. Arbetet kommer även att innebära kontakt med våra samarbetspartners inom rehabområdet.

Din profil

Vi söker dig som:
• Har goda kommunikativa färdigheter
• Tidigare erfarenhet av insamlingsarbete är meriterande men inget krav
• Någon form av sjukvårdsutbildning är meriterande men inget krav
• Har goda kunskaper i MS-office
• Har goda kunskaper i svenska skrift och tal

Arbetet kräver att du:
• Är strukturerad, engagerad, initiativrik och noggrann
• Är självständig, flexibel och uppskattar att arbeta i högt tempo
• Är vad vid att producera och uppdatera marknads- och informationsmaterial
• Är van vid att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Är en person har lätt för att skapa goda relationer
• Är en person som har förmågan att engagera och förmedla idéer på ett positivt sätt
• Är serviceinriktad och trivs att jobba i team

Vad erbjuder vi:
CancerRehabFonden erbjuder dig en spännande roll i en organisation med engagerade och kompetenta medarbetare. Du kommer att ha en central och viktig funktion i organisationen och vara delaktig i många delar av verksamheten. I rollen får du stort ansvar och möjlighet att utveckla områden och vara med och påverka och driva verksamheten framåt och vara med bidra till att fler cancerdrabbade får möjlighet till rehabilitering.
Tillträde snarast. Tjänstgöringsgrad 100 %, enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
CancerRehabFonden
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.