Denna annons har löpt ut

After Sales Support – Gullberg & Jansson

Kort om tjänsten

Vi förstärker kontoret och söker en person som kommer att jobba som After Sales Support. Vi tror att du har motsvarande tjänst idag eller att du är säljare, servicetekniker eller liknande. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt både över telefon och ute hos företagets partners/kunder. Goda kunskaper i franska är ett krav.

Tjänsten är med tilsvidareanställning direkt hos Gullberg & Jansson AB (publ) med kontor i Helsingborg.

Sökord: servicetekniker, innesäljare, fältsäljare, utesäljare, säljare, reklamationtionsansvarig,

Om företaget

Se hemsida för mer information, www.gullbergjansson.se, 47 MSEK i omsättning 2015, listat tillväxtbolag inom miljö- och energiteknik. Gullberg & Jansson marknadsför pooltak och poolvärmepumpar till ca 300 st. olika swimmingpoolåterförsäljare och är marknadsledande i Norden men säljer också i övriga Europa. Gullberg & Jansson är ett börsnoterat miljöteknikföretag på Aktietorget.
Hög tillväxt för närvarande i bolaget, under åren 2013-2015 uppgick den årliga omsättningstillväxten (CAGR) till ca 32 % varje år, vilket gör Gullberg & Jansson till ett av Sveriges snabbast växande bolag. Sortimentsbreddning pågår för att öka omsättning och vinst ytterligare, liksom en exportsatsning inriktad på Tyskland.
12 anställda, med huvudkontor i Helsingborg och försäljningskontor i Danmark. Lager i Höganäs, Helsingborg. Tillverkning av poolvärmepumpar sker i Kina och av pooltak sker tillverkning i Ungern. Gullberg & Jansson äger också sedan februari 2016 dotterbolagen Poolvärlden AB inom swimmingpoolbranschen, samt Stads & Park Produkter i Stockholm AB inom grönytebranschen. Dessa två dotterbolag bidrar till en fortsatt lönsam tillväxt i Gullberg & Jansson-koncernen.

Mer om tjänsten

– Besvara och lösa supportärenden från Partners/återförsäljare och kunder via telefon och e-post.
– Hantera garantiärenden/reklamationer
– Reservdelsorder och reservdelssupport för att reservdelar finns på lager, dock ej för inköp och logistik
– Fältarbete med reklamationer ute på kundsite, kan krävas visst fysiskt arbete.
– Arbeta och utveckla servicepartnernätverket på utvalda marknader
– Arbetar med produkttester som stöd för After Sales Manager
– Leda produktutbildningar/serviceutbildningar för kunder och partners på kontoret och ute hos kund.
– Inköpsstöd till Inköpschef med franska leverantörer.
– Utbildnings- och säljstöd till Partner Manager vid behov.
– Projektledare, för olika projekt som definierats internt. Projekten tilldelas av After sales manager.

Räkna med ca 25-35 resdagar.

Din profil

Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs i en miljö där tempot periodvis kan vara högt och du klarar av stressen utan att tappa fokus. Du är en service-, sälj- och kundorienterad person som är van att hålla många bollar i luften med flera olika arbetsuppgifter. Vi tror att det krävs att du är både stresstålig och flexibel.

Vi ser gärna en person med teknisk arbetserfarenhet som tex servicetekniker, teknisk försäljning o.d. och med teknisk utbildningsbakgrund, tekniskt gymnasium eller allmänt teknisk förståelse och intresse. Flytande svenska är viktigt, goda kunskaper i engelska men framförallt att du behärskar franska i tal i första hand, vilket kommer att användas i kontakten med leverantörerna. Eventuellt andra språk är meriterande.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och har du även erfarenhet av att arbeta med affärssystem är detta ett plus. Du behöver ha körkort då du vid några tillfällen kommer åka och träffa vara samarbetspartners, räkna med ca 25-35 resdagar.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida, dreamwork.se. Sök snarast då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du även kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på telefon 042-17 66 11 eller på mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!


Företag
Gullberg & Jansson
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.