Denna annons har löpt ut

Administratörer inom kundtjänst sökes till Tullverket i Göteborg

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett antal administratörer till Tullverkets kundtjänst.

Uppdragets start: 2022-11-01
Uppdragets längd: 2023-10-31 med möjlighet till förlängning
Placeringsort: Göteborg

Konsult ska kunna börja sin tjänst den 1 november. Möjlighet till distansarbete kan bli aktuellt upp till två arbetsdagar per vecka efter konsulten kommit in i arbetet och när verksamheten tillåter det. Kontorsarbetstider tillämpas.

Om verksamheten

Kundtjänsten är en verksamhet inom myndighetens kommunikationsavdelning och är en myndighetsgemensam funktion som stödjer hela myndighetens verksamhet, såväl myndighetens uppdrag att ta in rätt information för att kontrollera regler för in- och utförsel av varor följs.

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Vi söker någon som kan ge information, råd och vägledning samt svara på frågor till privatpersoner och företag via telefon och e-post. Tillsammans med övriga medarbetare kommer du vara med och utveckla och förändra verksamheten för att klara framtidens utmaningar. Utmaningarna handlar bland annat om ett arbetssätt som i större grad utgår ifrån målgruppernas behov, där information, rådgivning och vägledning samt svar på frågor hanteras mer integrerat i kanalerna telefon, e-post, webb och sociala medier med hjälp av moderna IT-stöd och digitala kommunikationskanaler.

Din profil

Konsulten ska uppfylla följande kompetenskrav:

• Minst 3-årigt gymnasium
• Minst 2 år av arbete i kundnära verksamhet t.ex. kundservice
• Erfarenhet från service och tjänster i digitala kanaler
• Erfarenhet av moderna kundhanteringssystem
• Kunnig inom service och kundbemötande
• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska och svenska

Som person bör du vara stresstålig och stabil. Du kan kommunicera klart, är tydlig, strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Det är meriterande om du har erfarenhet av tull- eller speditionsarbete samt har gett rådgivning kring tull- och/eller handelsregler.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
4 st
Område
Administration
Plats
Göteborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.