Denna annons har löpt ut

Administrativ vaktmästare till SCB i Örebro

Kort om tjänsten

Till Statistiska Centralbyrån i Örebro söker vi nu en vaktmästare med administrativ förmåga!

Start: 1 september
Längd: 4 månader, med chans till förlängning

Uppdraget är på heltid och innebär arbete på kontoret alla vardagar. Arbetstiden kan vara antingen 7.00-15.30 alt 8.00-16.30 enligt bestämmelse.

Om verksamheten

Sektionen på myndigheten arbetar med verksamhet och stöd. Idag finns en intern reception för kontorsservice/internservice som är bemannad av en grupp administratörer på ett rullande schema. Gruppen ansvarar även för administrativt stöd till verksamheten.

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten

Arbetsuppgifterna bestäms i samråd med sektionschef och arbetsgruppen men att axplock av
befintliga arbetsuppgifter är:

• Hantera felanmälningar i lokalerna
• Byta trasiga lampor och kunna laga enklare fel i lokalerna
• Vid behov hjälpa till att flytta enklare möbler
• Hålla allmän ordning och reda och daglig översyn i lokalerna, främst i depåer (inkl. tömma papperstunnor), pentryn och mötesrum.
• Bistå i kommande aktiviteter i lokalprojektet i samband med flytt till nytt kontor
• Hjälpa till med praktiska göromål vid event i lokalerna
• Bemanna den interna receptionen
• Hantera post och godsleveranser
• Sköta larmhantering samt nycklar kopplat till lokalerna
• Hantera lånekort till hantverkare m.m
• Hjälpa till att koda personliga skåp
• Beställa och fylla på kontorsmaterial, frukt och ev. andra produkter kopplat till lokalerna.
• Hantera brandrutiner på kontoret
• Omhänderta diverse administration kring lokalerna tex uppdatera rutinbeskrivningar, information
på inblick m.m
• Ha dialog med externa leverantörer och följa upp avtal inom ansvarsområdet tex med
hyresvärd,lokalvård, kaffeleverantör och fruktleverantör

Din profil

Vi söker dig som har jobbat som vaktmästare och har administrativ förmåga. Nedan kompetenskrav ska uppfyllas:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
• administrativ erfarenhet
• körkort klass B
• grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• grundkunskaper i ärendesystem
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Då myndigheten står inför förändringar i sina lokallösningar kräver arbetet även att man är flexibel och lösningsfokuserad.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Örebro
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.