adCARE förstärker med en KAM till Mälardalen

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

adCARE erbjuder nu en KAM roll i Mälardalen från Stockholm till Karlstad med inriktning på rådgivande försäljning med fokus på att bevaka och fortsätta uppbyggnaden av distrikt Mellan Sverige.

Om verksamheten

adCARE AB ingår i adCare Nordic Group. Detta är en framgångsrik privatägd koncern med dotterbolag i alla nordiska länder, som verkar inom sjukvårdssektorn. Huvudkontoret ligger i Helsingborg. Bolaget har expanderat kraftigt under senaste åren. Vår affärsidé är att erbjuda kunderna unika lösningar som väsentligt förbättrar patientvård och gör den kostnadseffektiv. Genom unik kompetens och starkt fokus är målsättningen att växa snabbt inom våra segment. Vi har en egen försäljningsorganisation, där kunderna alltid står i centrum. adCARE marknadsför ett framgångsrikt koncept med innovativa lösningar i samarbete med världsledande tillverkare i USA, Europa och Asien. Vi garanterar högsta service med bl.a. leveranser inom 24 timmar från centrallagret i Helsingborg.

Läs gärna mer om oss på www.adcarenordic.com

Mer om tjänsten

Som Key Account Manager hos adCARE erbjuds du ett självständigt och utmanande jobb med inriktning på rådgivande lösnings-orienterad försäljning, där du skall bygga upp och underhålla kundrelationer i syfte att uppnå uppsatta mål med god lönsamhet och resultat. Arbetet kommer att vara mycket operativt vilket innebär att du kommer att arbeta nära våra kunder och leverantörer för att säkerställa affärsområdets planerade tillväxt. Arbetet innebär mycket resor inom Mellansverige för att besöka de större sjukhusen. Du är ansvarig för hela processen i affärsområdet – från marknadsanalys, planering och genomförande.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

-Etablera långsiktiga starka kundrelationer genom aktiva besök.
-Med en rådgivande stil lösa varje kunds unika behov.
-Planera och genomföra projekt.
-Uppsökande försäljning och genomförande av kundbesök på de större sjukhusen.
-Utarbeta budgets, marknads- och handlingsplaner i samarbete med ledningen.
-Kundaktiviteter och live undervisning är en viktig del i arbetet.

Din profil

Lämplig bakgrund är några års erfarenhet inom sjukvård, samt dokumenterad framgångsrik försäljning av lösnings/systemförsäljning. Vi ser gärna att du har en kommersiell utbildning inom försäljning t.ex. marknadsekonom, gärna i kombination med någon form av klinisk utbildning/erfarenhet t.ex. sjuksköterska. Den formella utbildningen är dock inte ett fastställt krav. Som person är du ambitiös och kreativ, gillar att starta upp och genomföra nya projekt och inte rädd för att öppna nya dörrar. För att trivas i rollen ser vi att du besitter en grundläggande förståelse för ekonomi och har kunskaper i MS Office. Kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du energisk och välorganiserad person med ett starkt självledarskap. Du är förtroendeingivande och har förmågan att skapa ett värde för kunderna. Utöver detta är du en god lyssnare så att du kan definiera och utveckla kundens behov för att kunna erbjuda den mest kostnadseffektiva lösningen.
Självklart är du en duktig säljare, som dessutom är resvillig då beräknat antal resdagar är ca: 100-150 dagar per år. För rätt person finns mycket goda utvecklings och karriärmöjligheter. Vi sätter stort värde på en trivsam och kreativ miljö med högt i tak som stimulerar hela teamet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisterna Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg +46701096359 tobias.lindberg@dreamwork.se .

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse per e-post när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se. Får du ingen bekräftelse via e-post kontrollera först din skräppost.

Tack så mycket - din ansökan är mottagen och du kommer att få en bekräftelse per e-post. Får du inte bekräftelsen titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
adCARE
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
8 juli, 2022 (12 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.