Denna annons har löpt ut

Accounting Manager till grossistverksamhet i Helsingborg

Kort om tjänsten

Är du en driven och kvalificerad redovisningsekonom som vill arbeta i ett internationellt och växande företag? Vi söker för kunds räkning en fullfjädrad redovisningsekonom som kan ta helhetsansvaret för ett eller flera av kundens bolag. Vårt kundföretag verkar internationellt och finns med i hela förädlings- och logistikflödet av sina produkter samt står för marknadsföring och försäljning – en spännande verksamhet som man här har möjlighet att vara del av! Först i en roll som konsult och för rätt person finns det möjlighet att bli tillsvidareanställd hos kund. Läs mer nedan och ansök gärna inom kort om intresse finns.

Om verksamheten

Vår kund har med sina leverantörer och kunder verksamhet i hela världen och är marknadsledande inom sitt segment. Totalt är de omkring 900 medarbetare i Norden och omsätter ca 9 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Helsingborg där man i rollen kommer att ha sin arbetsvardag. Omkring två dagar i veckan finns det också möjlighet att arbeta hemifrån.

Du blir i rollen anställd av Dreamwork eller anlitad som underkonsult. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. Som stöd och trygghet har du en arbetsgivare med ett välkänt varumärke samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Mer om tjänsten

Som Accounting manager kommer du att ingå i ett team av ekonomer som tillsammans ansvarar för redovisningen av koncernens bolag. Du kommer att få helhetsansvaret för redovisningen för ett eller flera bolag beroende på storlek inom koncernen. Du kommer att arbeta med allt från löpande redovisningsarbete till årsredovisning och deklaration av bolagen.

I ditt arbete ingår:
• Övergripande redovisningsansvar för ett eller flera bolag inom koncernen
• Löpande redovisningsarbete
• Anläggningstillgångar
• Avstämningar av BR
• Reserveringar
• Månads och årsbokslut
• Rapportering enligt K3 och US GAAP
• Upprättande av Årsredovisning
• Deklaration av moms och arbetsgivaravgifter
• Inkomstdeklaration

Din profil

Vi söker dig som klarar att göra ett bokslut hela vägen och som brinner för redovisning. Du trivs i en internationell organisation och tilltalas av tanken att på sikt vara del av vår kunds resa framåt. Som person har du en kommunikativ förmåga och en vilja att utveckla och förbättra processer. Du är en teamspelare som trivs med att arbeta självständigt men ändå vara del av en grupp. Eftersom kunden just nu genomför en SOX-implementation är det en fördel om du har erfarenhet av det, men inget krav.

Troligtvis har du en universitets- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.

• Du har arbetat med kvalificerat redovisningsarbete i minst 3–5 år.
• Du har arbetat i en stor organisation och är van vid rapportering och deadlines.
• Du har erfarenhet från olika affärssystem, meriterande är om du har arbetat i M3, ASW och/eller Navision.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.