Teamledare till Kundcenter på Öresundskraft

Placering: Helsingborg

ÖRESUNDSKRAFT AB logotyp

Teamledare till Kundcenter på Öresundskraft

Ansök senast: 2023-09-30
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Vikariat

Vi söker nu en erfaren teamledare för ett vikariat på ca ett år till Öresundskraft!

Älskar du att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat?
Drivs du av att arbeta kund- & servicenära?
Då kan det vara du som är Öresundskrafts nya Teamledare till Kundcenter!

Vi söker nu en erfaren teamledare för ett års vikariat, med möjlighet till förlängning, till Öresundskraft!

Älskar du att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat?
Drivs du av att arbeta kund- & servicenära?
Då kan det vara du som är Öresundskrafts nya Teamledare till Kundcenter!

Om tjänsten
Energimarknaden och elpriserna har det senaste året blivit ett högaktuellt ämne vilket märks både i media och inte minst bland våra kunder. Med förändringar i vår omvärld och nya förutsättningar och behov hos kunderna har Öresundskraft som energibolag fått en alltmer betydelsefull roll för hur samhällets energisystem och försörjning ska säkerställas på både kort och lång sikt. Vår målsättning är att kunna förse våra kunder och nordvästra Skåne med en hållbar och trygg energitillvaro, med hög kundnöjdhet. Det är där du kommer in i bilden!

För att du ska trivas i rollen som Teamledare på kundcenter är det viktigt att du är en motiverad ledare som brinner för att samarbeta och leda andra till framgång. Teamledaren har ett samordnande ansvar för den dagliga verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att planera och strukturera arbetet samt coacha och motivera teamet att nå uppsatta mål. Som teamledare stöttar du enhetschefen i uppföljning och utveckling av teamet, arbetssätt och processer, kvalitetsarbete och mål samt att säkerställa utbildning och introduktion av nya medarbetare. Dina kollegor besitter en enormt stor kompetens och med rätt driv finns det goda möjligheter till lärande och utveckling inom rollen och Öresundskraft.

I rollen ingår ej personal-, budget- och arbetsmiljöansvar respektive arbetsuppgifter som ligger inom enhetschefens ansvarsområde.

År 2022 och 2023 blev Öresundskrafts Kundcenter utsedd till Sveriges bästa Kundservice inom energibranschen – nu behöver vi dig för att behålla platsen på prispallen och fortsätta leverera kundupplevelser i högsta klass!

Arbetsuppgifter:
• Samordna, planera och strukturera det operativa arbetet för teamet utifrån verksamhetens mål
• Stötta enhetschefen i rekrytering, förbättringsarbete och andra förekommande arbetsuppgifter för teamet
• Coacha medarbetare med syfte att nå uppsatta mål
• Stötta medarbetare i teamet att hantera ärenden/arbetsuppgifter av större komplexitet
• Uppföljning av resultat och mål för teamet
• Planera och säkerställa introduktion av nyanställda
• Följa upp och säkerställa kvalitetsarbete, rutiner och processer
• Omvärldsbevakning, identifiera utvecklingsbehov, föreslå och initiera förbättringsarbete/effektiviseringar

Din profil
Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av att arbeta inom kundservice samt förståelse för kundserviceprocesser
• 2-3 års ledarerfarenhet

För att framgångsrikt axla rollen som Teamledare ser vi att du:
• Har erfarenhet av coaching och arbete med arbetsgrupper
• Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
• Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
• Har kapacitet att motivera och engagera andra
• Är strukturerad och organiserad med förmåga att planera och prioritera arbetet
• Har stor problemlösningsförmåga och förmåga att hantera utmaningar
• Är teamorienterad
• Är positiv och har konstruktiv attityd gentemot människor och arbetsmiljö

Vi ser det som en självklarhet att du i din roll som Teamledare aktivt bidrar till en rolig, inkluderande och hjärtlig arbetsplats eftersom vi vill att alla våra medarbetare ska kunna ha kul och trivas ihop på jobbet. På Kundcenter är vi ett härligt gäng som gillar att umgås med varandra och hittar på roliga saker både på och ibland utanför arbetet.

För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!

Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Öresundskraft med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Öresundskraft.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Fackliga kontakter
Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 35 51
Angelica Grosser, Vision, 042-490 35 13

Om verksamheten
Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".

Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17

Energimarknaden och elpriserna har det senaste året blivit ett högaktuellt ämne vilket märks både i media och inte minst bland våra kunder. Med förändringar i vår omvärld och nya förutsättningar och behov hos kunderna har Öresundskraft som energibolag fått en alltmer betydelsefull roll för hur samhällets energisystem och försörjning ska säkerställas på både kort och lång sikt. Vår målsättning är att kunna förse våra kunder och nordvästra Skåne med en hållbar och trygg energitillvaro, med hög kundnöjdhet. Det är där du kommer in i bilden!

För att du ska trivas i rollen som Teamledare på kundcenter är det viktigt att du är en motiverad ledare som brinner för att samarbeta och leda andra till framgång. Teamledaren har ett samordnande ansvar för den dagliga verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att planera och strukturera arbetet samt coacha och motivera teamet att nå uppsatta mål. Som teamledare stöttar du enhetschefen i uppföljning och utveckling av teamet, arbetssätt och processer, kvalitetsarbete och mål samt att säkerställa utbildning och introduktion av nya medarbetare. Dina kollegor besitter en enormt stor kompetens och med rätt driv finns det goda möjligheter till lärande och utveckling inom rollen och Öresundskraft.

I rollen ingår ej personal-, budget- och arbetsmiljöansvar respektive arbetsuppgifter som ligger inom enhetschefens ansvarsområde.

År 2022 och 2023 blev Öresundskrafts Kundcenter utsedd till Sveriges bästa Kundservice inom energibranschen – nu behöver vi dig för att behålla platsen på prispallen och fortsätta leverera kundupplevelser i högsta klass!

Arbetsuppgifter:

  • Samordna, planera och strukturera det operativa arbetet för teamet utifrån verksamhetens mål
  • Stötta enhetschefen i rekrytering, förbättringsarbete och andra förekommande arbetsuppgifter för teamet
  • Coacha medarbetare med syfte att nå uppsatta mål
  • Stötta medarbetare i teamet att hantera ärenden/arbetsuppgifter av större komplexitet
  • Uppföljning av resultat och mål för teamet
  • Planera och säkerställa introduktion av nyanställda
  • Följa upp och säkerställa kvalitetsarbete, rutiner och processer
  • Omvärldsbevakning, identifiera utvecklingsbehov, föreslå och initiera förbättringsarbete/effektiviseringar

Din profil

Vi söker dig som har:

  • Gymnasiekompetens
  • Erfarenhet av att arbeta inom kundservice samt förståelse för kundserviceprocesser
  • 2-3 års ledarerfarenhet

För att framgångsrikt axla rollen som Teamledare ser vi att du:

  • Har erfarenhet av coaching och arbete med arbetsgrupper
  • Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
  • Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
  • Har kapacitet att motivera och engagera andra
  • Är strukturerad och organiserad med förmåga att planera och prioritera arbetet
  • Har stor problemlösningsförmåga och förmåga att hantera utmaningar
  • Är teamorienterad
  • Är positiv och har konstruktiv attityd gentemot människor och arbetsmiljö

Vi ser det som en självklarhet att du i din roll som Teamledare aktivt bidrar till en rolig, inkluderande och hjärtlig arbetsplats eftersom vi vill att alla våra medarbetare ska kunna ha kul och trivas ihop på jobbet. På Kundcenter är vi ett härligt gäng som gillar att umgås med varandra och hittar på roliga saker både på och ibland utanför arbetet.

För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!

Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga kontakter

Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 35 51
Angelica Grosser, Vision, 042-490 35 13

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Öresundskraft med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Öresundskraft.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Om verksamheten

Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".

Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17

Sök denna tjänsten nu

Villkor för att söka ny karriär

Tack för att du väljer att söka ny karriär via oss.

Detta avtal ingås mellan parterna Dreamwork Scandinavia AB med org nr 556695-7600, nedan Dreamwork och dess dotterbolag. Dreamwork innefattar i dagsläget varumärkena Dreamwork, Dreamstaff, Dreamwork Engineering, Titan IT samt Swesale Rekrytering och Bemanning.

Avtalet innebär inte att någon av parterna är bundna av att erbjuda eller acceptera anställning eller uppdrag. För att fullfölja avtalet behandlar Dreamwork dina personuppgifter för att:

  • Kontakta dig angående jobberbjudanden, nya karriärmöjligheter och inbjudningar etc.
  • Erbjuda personlig utveckling, urval och bedömning i samband med rekryteringsprocess, även inkluderande bakgrundskontroll.
  • Presentera dig för en potentiell arbetsgivare som matchar dina önskemål om ny karriär.
  • Leva upp till de legala krav som ställs på oss samt att vi ska kunna tillhandahålla information som myndigheter begär.

Då du använder våra webbaserade tjänster samlas information in om dina besök på webbplatserna. Vi hänvisar till vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy för information kring denna insamling och behandling av dessa personuppgifter.

De uppgifter Dreamwork behandlar om dig som kandidat när du söker en ny karriär är; namn, kontaktuppgifter, information i CV. Ansöker du via sociala medier eller extern tredjepartstjänst, behandlar vi även uppgifter som tillhandahålls Dreamwork via denna kanal.

I samband med intervju sparas ytterligare uppgifter såsom anteckningar över kompetens och arbetslivserfarenhet, samt uppgifter som du delar med dig av under intervjuer och annan kontakt med oss. Dreamwork förbehåller sig rätten att genomföra bakgrundskontroll av kandidater genom, men inte begränsat till, sökningar på sociala medier, referenstagning av kandidatens uppgivna referenser, vid behov kreditupplysning och personbakgrundskontroll. Du kan också genomföra olika personlighets- och färdighetstester som en del av din ansökningsprocess.

För att vi ska kunna fullfölja vår del av avtalet delar vi dina personuppgifter till potentiella arbetsgivare och inom vår interna organisation.

Du ansvarar för att ange korrekta och aktuella kontaktuppgifter såsom e-postadress och mobilnummer i din ansökan. I det fall du medvetet eller omedvetet gett annan person möjlighet att logga in på till exempel ditt e-postkonto eller verifiera pin-koder via din telefon, förstår du att detta innebär att denna person kan få tillgång till personuppgifter i vårt system, och att detta inte ska anses som ett intrång.

Avtalet löper tillsvidare utan särskild avtalstid. Uppsägning sker via e-post från endera part och ska behandlas skyndsamt. Dreamwork har rätt att göra ändringar och tillägg till avtalet. Sådana ändringar ska meddelas senast 30 dagar innan ikraftträdandet. Då ingen avtalstid föreligger har du som kandidat möjlighet att säga upp avtalet innan förändringen träder i kraft. Dreamwork har rätt att överlåta avtalet till annat bolag.

Dreamwork gallrar personuppgifter enligt vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy. Om enskild formulering i detta avtal anses oskälig skall denna formulering falla bort men resterande del av avtalet fortfarande vara giltigt.

Denna version ersätter den tidigare versionen och gäller from 2019-07-01. För dig som ingått avtal med oss före detta datum gäller det avtalet tills du aktivt ingår ett nytt avtal med oss.

Vid frågor om behandlingen av personuppgifter vänligen vänd dig till oss på dpo@dreamwork.se alternativt: Dataskyddsombud, Dreamwork Scandinavia AB, Drottninggatan 1, 252 21 Helsingborg.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Du kan ansöka utan att ladda upp filer såsom CV och personligt brev, skickar du in din ansökan utan att bifoga filer kommer du att få information via e-post om hur du kompletterar din ansökan.

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Kajsa Johnsson

Kajsa Johnsson
Rekryteringskonsult

073 - 521 11 92

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag