Supporttekniker

Placering: Göteborg

COBS AB logotyp

Supporttekniker

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Letar du en arbetsgivare där du kan utveckla dina tekniska kvalifikationer?
I en delad roll som support- och servicetekniker på COBS erbjuds du ett varierande arbete där du primärt kommer att supportera våra kunder och återförsäljares olika tekniska frågeställningar avseende systemintegrationer av våra produkter i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel.
Vårt huvudkontor i Göteborg förstärker nu serviceavdelningen och vi söker därför en support- och servicetekniker.

Om verksamheten

COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation och funktioner med fokus på säkerhet och trygghet. Idag har COBS AB cirka 70 000 användare i Sverige och Europa, och över 5000 installerade kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel. COBS är en del av Lagercrantz Group, en teknikhandelskoncern inom elektronik, el, kommunikation och angränsande områden.

Läs gärna mer om oss på:
www.cobs.se

Din profil

Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning, fördelaktigt inom teleteknik och som gillar kontakt med människor. Vi lägger lika stor vikt på din praktiska kunskap, social kompetens och inställning, som flexibilitet, noggrannhet och teknikintresse.
Du bör även ha förmågan att snabbt kunna ta till dig teknisk information och använda det i praktiken.
Har du dessutom vana av IP telefoni, radio- och systemintegrationer är det mycket meriterande.

För att lyckas väl i rollen ser vi att du:
• Är ansvarstagande, driven och strukturerad
• Har teamkänsla men också förmågan att arbeta självständigt och att under eget ansvar kunna driva mindre projekt samt upprätthålla kontakt med kunder såväl som underleverantörer.
• Har en utåtriktad personlighet och trivs med kundkontakt

Våra systemlösningar används i känsliga miljöer och därför är en förutsättning för anställning hos oss att du som sökande (utifrån utdrag ur belastningsregistret) blir godkänd för att arbeta med skyddsobjekt.

Mer om tjänsten

Vi söker en support- och servicetekniker för ett tekniskt spännande arbete.
Rollen innebär självständigt arbete med mycket kundkontakt och stort eget ansvar gällande planering och utförande.
Det vanligaste är att kunderna och återförsäljarna tar kontakt via telefon när de behöver hjälp eller skickar in ärendet via ett ärendehanteringssystem, men även mail och chattar är vanliga kontaktvägar. Genom att ställa frågor ringar du in vad som orsakar problemen och lotsar sen användaren fram till möjliga lösningar.
Du kommer även att arbeta med viss s.k. hårdvaruservice där du efter mottagande administrerar enheterna och hanterar underleverantörskontrakten för vidare handläggning.
Tjänsten kräver mycket god teknisk, lösningsförståelse och det är därför viktigt att du är trygg i, samt kan sätta dig in i kundernas behov och bemöta dessa i dina kontakter med dem då du hjälper dem att implementera produkter från oss på COBS.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera supportfrågor – portal, telefon samt epost
• Administration i ärendehanteringssystem (s.k. ”Support tickets”)
• Konfigurering
• Fjärrledes konfiguration av kundsystem
• Tekniskt säljstöd
• Teknisk dokumentation
• Reparationer och tillhörande administration
• Bänkkonfigurationer dvs förkonfiguration inför leverans
• Installations- och driftsättningsstöd
• Back-up för Order och logistik

Med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Göteborg arbetar du i samarbete med såväl kollegorna på övriga serviceavdelningen, men även ofta sida vid sida med dina kollegor inom sälj/marknadsavdelning.
Du kommer att få en introduktion i arbetet och utbildning av COBS produkter och lösningar.

Kvalifikationer:
• Mycket god teknisk kunskap
• Förståelse inom IT integrationer, radio- och telekommunikationssystem
• Vana av problemlösning och felsökning
• Hög IT-mognad
• Strukturerat lagd med god erfarenhet administration
• Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift

Vidare ser vi nedan som meriterande dock ej ett krav:
• Erfarenhet av support/servicearbete

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Dreamwork.
Du söker tjänsten via deras hemsida www.dreamwork.se.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Petra Axvigg på Dreamwork, petra.axvigg@dreamwork.se
Observera att urval sker löpande.

Sök denna tjänsten nu

 

 

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Du kan ansöka utan att ladda upp filer såsom CV och personligt brev, skickar du in din ansökan utan att bifoga filer kommer du att få information via e-post om hur du kompletterar din ansökan.

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Petra Axvigg

Petra Axvigg
Upphandlingskonsult

076 - 167 64 47

ISO 9001Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag