Strategisk Inköpare till Willab Garden AB

Placering: Båstad

Willab Garden AB logotyp

Strategisk Inköpare till Willab Garden AB

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kort om tjänsten

I rollen som strategisk inköpare kommer du ha ansvaret för delar av vår leverantörsbas. Du arbetar nära våra leverantörer, skapar nya relationer och samarbeten, förhandlar avtal, utvecklar och inför inköpsprocesser som bidrar till en förbättrad affär. I din roll kommer du arbeta tätt ihop med supply planner, inköpskoordinatorer, produktchefer, kvalitet, lager och produktion. Rollen strategisk inköpare är ny så initialt kommer delar av arbetet bli att tillsammans med Inköpschefen sätta upp nya rutiner och arbetssätt för Willab Gardens framtida strategiska inköpsarbete. Rollen innebär en del resor i både Sverige, Europa och Asien.

Om verksamheten

Willab Garden AB är ett familjeföretag beläget i Östra Karup, Båstads kommun. Vi bedriver sedan 30 år försäljning av uterum, växthus med tillbehör till villaägarna. Försäljningen sker dels genom e-handel, dels genom utställningsbutiker i Båstad, Bromma, Munkedal och Greve/Köpenhamn. Export sker även till de övriga nordiska länderna. Hos oss arbetar 170 personer och omsättningen för 2019 uppgick till ca 490 miljoner. Läs mer om oss på willabgarden.se

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter:
• Leda och driva bästa möjliga set-up vad gäller Inköp och logistik.
• Säkerställa en högpresterande leverantörsbas.
• Hitta nya leverantörer för att optimera värdekedjan och utveckla affären.
• Etablera ett nära samarbete med våra leverantörer för att säkerställa att de lever upp till Willab Gardens högt ställda krav på kvalitet och leveranssäkerhet.
• Driva förbättringsarbete i syfte att säkerställa kvalitet och korrekta flöden.
• Leda och initiera förhandling och omförhandling med berörda leverantörer.
• Aktivt arbeta med värdekedjan för att nå kostnadseffektivitet och bästa pris över tid.

Din profil

Du har minst 10 års erfarenhet av liknade arbete samt relevant universitets- högskoleutbildning inom inköp, logistik eller teknik alternativt arbetslivserfarenhet från området. Som person är du van vid ett högt arbetstempo, är självgående, strukturerad, affärsorienterad samt har stor drivkraft. Du kommunicerar flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Magnus Axelsson, 042-17 66 17 alternativt magnus.axelsson@dreamwork.se

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Magnus Axelsson

Magnus Axelsson
Rekryteringskonsult

073 - 509 82 55

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag