Serviceinriktad Kundspecialist till Öresundskraft

Placering: Helsingborg

ÖRESUNDSKRAFT AB logotyp

Serviceinriktad Kundspecialist till Öresundskraft

Ansök senast: 2023-09-30
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Vikariat

Vi söker nu en Kundspecialist för ett vikariat på ca ett år till Öresundskraft!

Du älskar att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat.
Du drivs av att arbeta kund- & servicenära.
Du är problemlösande och sätter alltid kunden i fokus.
Du gillar att lära nytt och vill gärna kunna briljera med kunskaper om energimarknaden och elpriser – ämnet på allas läppar.
Är du Öresundskrafts nya Kundspecialist?

Din profil

Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1 - 2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.

För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist ser vi att du:

  • Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
  • Tycker det är roligt att dagligen möta och ge service till kunder över telefon
  • Är affärsdriven, resultatinriktad och säljande
  • Har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt
  • Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
  • Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
  • Är logisk, strukturerad och har bra simultankapacitet
  • Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
  • Har god problemlösningsförmåga
  • Är modig, engagerad och brinner för uppdraget

Vi ser också gärna att du bidrar till en rolig, inkluderande och hjärtlig arbetsplats eftersom vi tycker att det är viktigt att vi har roligt och trivs ihop på jobbet. På Kundcenter är vi ett härligt gäng som gillar att umgås med varandra och hittar på roliga saker både på och ibland utanför arbetet.

För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!

Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!

Mer om tjänsten

Energimarknaden och elpriserna har det senaste året blivit ett högaktuellt ämne vilket märks både i media och inte minst bland våra kunder. Med förändringar i vår omvärld och nya förutsättningar och behov hos kunderna har Öresundskraft som energibolag fått en alltmer betydelsefull roll för hur samhällets energisystem och försörjning ska säkerställas på både kort och lång sikt. Vår målsättning är att kunna förse våra kunder och nordvästra Skåne med en hållbar och trygg energitillvaro, med hög kundnöjdhet. Det är där du kommer in i bilden!

Med alltmer pålästa, intresserade och frågvisa kunder behöver vi nu dig i rollen som Kundspecialist för att tillsammans med teamet på Kundcenter ge service och vägledning åt våra kunder på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler de föredrar. Du finns redo att hjälpa kunden främst via telefon och arbetar engagerat och lösningsfokuserat med målet att skapa högt kundvärde och kundnöjdhet. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag och de ärenden som kommer in har ofta stor bredd och variation, med frågor om allt ifrån fakturor, flytt, elavtal, elpriser, olika produkter och mycket mer.

För att du ska trivas i rollen som Kundspecialist är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service till kunder över telefon och hanterar ärenden genom löpande administration. Rollen kräver hög servicegrad, samarbetsförmåga samt att du håller dig påläst och uppdaterad om energibranschen samt våra produkter och affärer. Dina kollegor besitter en enormt stor kompetens och med rätt driv finns det goda möjligheter till lärande och utveckling inom rollen och Öresundskraft.

År 2022 och 2023 blev Öresundskrafts Kundcenter utsedd till Sveriges bästa Kundservice inom energibranschen – nu behöver vi dig för att behålla platsen på prispallen och fortsätta leverera kundupplevelser i högsta klass!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde i de kanaler vi verkar i
  • Hantera och lösa kundärenden (end to end-ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
  • Rådgivning och service till våra kunder
  • Försäljning av våra produkter och tjänster baserat på kundbehov i form av lojalitetsdrivande merförsäljning (via inkommande samtal)
  • Löpande administration kopplat till ditt ansvarsområde och ärendehantering
  • Systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och bemöter i ditt arbete
  • Stötta kollegor i att lösa kundärenden och aktivt bidra till ett gott samarbete såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen

Om verksamheten

Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".
Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Öresundskraft med Dreamwork som sköter rekryteringsprocessen. Din anställning blir direkt hos Öresundskraft.
Du söker tjänsten via www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Kajsa Johnsson på Dreamwork via kajsa.johnsson@dreamwork.se.
Observera att urval sker löpande samt att ansökningar som inkommer via epost ej behandlas.

Sök denna tjänsten nu

Villkor för att söka ny karriär

Tack för att du väljer att söka ny karriär via oss.

Detta avtal ingås mellan parterna Dreamwork Scandinavia AB med org nr 556695-7600, nedan Dreamwork och dess dotterbolag. Dreamwork innefattar i dagsläget varumärkena Dreamwork, Dreamstaff, Dreamwork Engineering, Titan IT samt Swesale Rekrytering och Bemanning.

Avtalet innebär inte att någon av parterna är bundna av att erbjuda eller acceptera anställning eller uppdrag. För att fullfölja avtalet behandlar Dreamwork dina personuppgifter för att:

  • Kontakta dig angående jobberbjudanden, nya karriärmöjligheter och inbjudningar etc.
  • Erbjuda personlig utveckling, urval och bedömning i samband med rekryteringsprocess, även inkluderande bakgrundskontroll.
  • Presentera dig för en potentiell arbetsgivare som matchar dina önskemål om ny karriär.
  • Leva upp till de legala krav som ställs på oss samt att vi ska kunna tillhandahålla information som myndigheter begär.

Då du använder våra webbaserade tjänster samlas information in om dina besök på webbplatserna. Vi hänvisar till vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy för information kring denna insamling och behandling av dessa personuppgifter.

De uppgifter Dreamwork behandlar om dig som kandidat när du söker en ny karriär är; namn, kontaktuppgifter, information i CV. Ansöker du via sociala medier eller extern tredjepartstjänst, behandlar vi även uppgifter som tillhandahålls Dreamwork via denna kanal.

I samband med intervju sparas ytterligare uppgifter såsom anteckningar över kompetens och arbetslivserfarenhet, samt uppgifter som du delar med dig av under intervjuer och annan kontakt med oss. Dreamwork förbehåller sig rätten att genomföra bakgrundskontroll av kandidater genom, men inte begränsat till, sökningar på sociala medier, referenstagning av kandidatens uppgivna referenser, vid behov kreditupplysning och personbakgrundskontroll. Du kan också genomföra olika personlighets- och färdighetstester som en del av din ansökningsprocess.

För att vi ska kunna fullfölja vår del av avtalet delar vi dina personuppgifter till potentiella arbetsgivare och inom vår interna organisation.

Du ansvarar för att ange korrekta och aktuella kontaktuppgifter såsom e-postadress och mobilnummer i din ansökan. I det fall du medvetet eller omedvetet gett annan person möjlighet att logga in på till exempel ditt e-postkonto eller verifiera pin-koder via din telefon, förstår du att detta innebär att denna person kan få tillgång till personuppgifter i vårt system, och att detta inte ska anses som ett intrång.

Avtalet löper tillsvidare utan särskild avtalstid. Uppsägning sker via e-post från endera part och ska behandlas skyndsamt. Dreamwork har rätt att göra ändringar och tillägg till avtalet. Sådana ändringar ska meddelas senast 30 dagar innan ikraftträdandet. Då ingen avtalstid föreligger har du som kandidat möjlighet att säga upp avtalet innan förändringen träder i kraft. Dreamwork har rätt att överlåta avtalet till annat bolag.

Dreamwork gallrar personuppgifter enligt vår integritetspolicy som finns publicerad på www.dreamwork.se/integritetspolicy. Om enskild formulering i detta avtal anses oskälig skall denna formulering falla bort men resterande del av avtalet fortfarande vara giltigt.

Denna version ersätter den tidigare versionen och gäller from 2019-07-01. För dig som ingått avtal med oss före detta datum gäller det avtalet tills du aktivt ingår ett nytt avtal med oss.

Vid frågor om behandlingen av personuppgifter vänligen vänd dig till oss på dpo@dreamwork.se alternativt: Dataskyddsombud, Dreamwork Scandinavia AB, Drottninggatan 1, 252 21 Helsingborg.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Du kan ansöka utan att ladda upp filer såsom CV och personligt brev, skickar du in din ansökan utan att bifoga filer kommer du att få information via e-post om hur du kompletterar din ansökan.

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Kajsa Johnsson

Kajsa Johnsson
Rekryteringskonsult

073 - 521 11 92

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag