
Regional Head of Planning Development SE
Kort om tjänsten
Som ansvarig för Planning Development på Nordic Forum är du den som säkerställer och utvecklar metoder och rutiner som optimerar lager- och varuförsörjningen i företaget. Rätt artikel ska finnas med rätt kvantitet på rätt plats vid rätt tidpunkt till rätt kostnad. Du har en strategisk roll och samarbetar med många interna och externa internationella kontakter.
Tjänsten är placerad i Köpenhamn men du reser i genomsnitt 5-10 dagar/månad. Du rapporterar till Director Order Fulfillment Nordic Forum.
Sökord: ”supply chain”, ”supply & demand”, ”S&OP”
Om verksamheten
Nordic Forum Holding är det centrala bolaget i Nordic Forum-gruppen. Företaget supporterar dotterbolagen, som är bildelsgrossister eller e-handelsföretag inom reservdelar.
Framförallt är verksamheten inriktad på globala inköp av reservdelar, gränsöverskridande logistiklösningar och en stark IT struktur.
För mer info om Nordic Forum se www.nordicforum.dk
Mer om tjänsten
Du jobbar strategiskt. Din roll liknar en intern konsults, där du med din erfarenhet och kompetens guidar organisationen mot effektiva planeringslösningar.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Du utvecklar, implementerar och följer upp planeringsrelaterade standards, rutiner och KPI-er samt tränar och supporterar de som arbetar operativt med detta i verksamheten.
* Du ser till att lokala krav och standards beaktas vid utvecklingen av globala standards.
* Du sprider ”best practices” avseende supply & demand planning inom i organisationen.
* Du agerar som expert och leder/supporterar projekt i frågor som rör planning, till exempel i fråga om efterfrågeprognostisering, lageroptimeringsmodeller, planeringsverktyg/system, leverantörsfrågor, S&OP, mm.
Du är placerad vid huvudkontoret i Kastrup. Resor ingår i tjänsten, främst till Nordic Forums dotterbolag som finns i Polen, Norge och Danmark. Du reser 20-50% av din arbetstid.
Din profil
Du har ca 5 års erfarenhet av arbete i Supply Chain med demand & supply planning på ett marknadsledande företag.
Du har även arbetat med leverantörsfrågor och förhandlingar.
Du har haft en ledande roll, har med framgång lett större internationella projektteam och är van att jobba i olika kulturer.
Du har arbetat med implementation av S&OP-processer.
Erfarenhet av Lean Management är en fördel (Kanban, JIT, mm.)
IT-krav:
Du är Super/Key user i SAP, DAX eller jämförbart ERP/WMS-mjukvara
Du är Super/Key user i APO, Add*One, Syncron, Relex eller jämförbar planning-mjukvara
Du är en mycket erfaren Excel och PowerPoint-användare.
Som person är du en erfaren ledare, van att leverera resultat i en komplex och internationell miljö. Du är lösningsorienterad, har ett starkt affärsdriv och har lätt att få dina kollegor med dig.
Din engelska är flytande i tal och skrift. Du talar ett av de skandinaviska språken.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.
Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 25 maj.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17, alternativt lena.lillier@dreamwork.com
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.