
Redovisningsansvarig för ettårigt uppdrag i Markaryd
Vi söker en kvalificerad redovisningsekonom/redovisningsansvarig för ett ettårigt konsultuppdrag på Ekamant i Markaryd. Du kommer att ansvara för det svenska bolaget och vara placerad på huvudkontoret i Markaryd. För rätt person går det utmärkt att arbeta på distans, i vart fall till 50 % av din tid. I rollen rapporterar du till CFO. Personen du under uppdraget ska ersätta ska gå på föräldraledighet, så för möjlighet till en bra överlämning bör du kunna starta skyndsamt. Är du intresserad, ansök gärna redan idag!
Om verksamheten
Erfarenhet är den bästa innovatören. Med över 90 år i branschen är Ekamant en av de mest erfarna tillverkarna av flexibla slipmaterial i världen samt en av de mest innovativa inom sitt område. Sin verksamhet har Ekamant i Markaryd, djupt i hjärtat av den svenska skogen i Småland, där företaget grundades 1928. Kunskapen om flexibla slipmaterial som bolaget samlat på sig genom åren har gått i arv från generation till generation. På Ekamant diskuteras ständigt nya idéer för att förbättra deras lösningar. Målet är alltid detsamma, att göra produkterna ännu bättre och mer effektiva för att stödja sina kunders utveckling.
Din profil
Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har en relevant utbildning och examen med dig. Du tar ansvar, har förmåga att självständigt prioritera och strukturera ditt arbete. Dina kommande kollegor är prestigelösa, framåtriktade och vana att hjälpas åt när så behövs, egenskaper som du också bör besitta.
Mer om tjänsten
Som redovisningsekonom/redovisningsansvarig blir dina arbetsuppgifter:
- Lager- och kontoavstämningar samt analysering av avvikelser
- Registrering av diverse manuella verifikationer och övrig löpande redovisning
- Arbeta med period- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisning
- Valutahantering i bank
- Momsrapportering och skatteredovisning inklusive arbetsgivaravgifter
- Inrapportering av statistik till SCB inom ekonomiområdet
- Likviditetsuppföljning
Ansökan
Vid frågor om uppdraget vänder du dig till Håkan Ossmyr; 072 - 401 61 21 hakan.ossmyr@dreamwork.se eller Anna Kirsten; 072 - 401 61 25 anna.kirsten@dreamwork.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Anna Kirsten
Konsultchef