
Nordisk Kundservicechef
Kort om tjänsten
Som nordisk Kundservicechef på Stryker är du ansvarig för den operativa verksamheten samt att utveckla och ständigt förbättra din avdelning, dina medarbetare och era resultat.
Stort fokus ligger här på att jobba övergripande och strategiskt mot framtiden. Stryker växer och ni på kundservice är en viktig faktor i företagets fortsatta framgångar.
Du har ett team i Finland och ett i Sverige, med en teamleader på varje plats.
Om verksamheten
Stryker är ett av världens ledande medicintekniska företag. Företaget grundades i USA 1941 och erbjuder idag sjukvården i över 100 länder innovativa medicintekniska produkter som används inom kirurgi för att rekonstruera, reparera eller ersätta det som skadats hos patienten.
Företaget har 33 000 medarbetare och omsätter drygt 12 mdr USD.
Det nordiska huvudkontoret finns i Malmö, dit söker vi nu en kundservicechef som ska ansvara för drift och utveckling av den nordiska kundservicen.
Stryker erbjuder en arbetsplats där man tillsammans drivs av att förändra och förbättra sin bransch och den egna verksamheten. Man satsar på engagerade medarbetare och har en uttalad önskan och strategi för att låta människor växa.
Läs mer här: https://careers.stryker.com/
Mer om tjänsten
Ditt ansvar är att uppfylla de förutsättningar som krävs för att kundernas upplevelse av Stryker ska vara den bästa tänkbara nu och i framtiden.
Exempel på arbetsuppgifter:
* På Stryker finns två väl fungerande team med erfarna och engagerade medarbetare. Du kommer att ha fullt chefs- och ledaransvar för dessa 20 personer med hjälp av två teamledare. Detta inkluderar bland annat medarbetarsamtal, rekrytering, kompetenskartläggning och -utveckling.
* Du utvecklar, analyserar och arbetar löpande med din avdelnings KPI.
* Du har kostnads- och budgetansvar och ingår i ledningsgruppen för Operations Management.
* Du utvecklar och implementerar skalbara arbetsmetoder och processer samt deltar i utveckling av nya system.
* Du leder eller deltar i olika projekt lokalt eller i den europeiska organisationen.
Din profil
Du är en erfaren kundservicechef, gärna från ett större internationellt företag där du haft dagligt och övergripande/strategiskt ansvar för kund- och business support. En fördel är om du har erfarenhet från medicintekniskt företag.
Viktigt är att du arbetat med förändrings- och förbättringsprojekt, KPI, analyser av affärsprocesser och system, i din ansökan kan du gärna ge några exempel.
Du har förståelse för logistik- och transportfrågor och har gärna arbetat med Lean Management.
Resor ingår i tjänsten, du kommer att vara borta några nätter vid ett eller ett par tillfällen per månad. Dina kontaktytor finns inom alla områden internt och externt: kunder, produktion, försäljning, marknad, IT, finans m. fl.
Att du talar och skriver affärssvenska och -engelska obehindrat är absoluta krav.
Som person är du engagerad och driven, du är van att leda, utveckla, effektivisera och förändra samtidigt som du är en tillgänglig chef och god förebild i fråga om värderingar och attityd.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 juli.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17, alternativt lena.lillier@dreamwork.com
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.