Lönespecialist

Placering: Helsingborg

HELSINGBORGS KOMMUN logotyp

Lönespecialist

Sista ansökningsdag har passerat

Kort om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som lönespecialist på Helsingborgs kommun. Tillsammans fortsätter vi att bygga och utveckla en verksamhet som sätter HR-servicecenter på kartan. Du kommer att ingå i TEAM lön och förmåner.

Om verksamheten

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
HR-servicecenter är en enhet på HR-avdelningen i Helsingborgs stad. Enheten bildades i början av 2014. På enheten hanteras lön, pensionshandläggning och systemförvaltning för sex kommuner; Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv. I dagsläget hanteras ca 23 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp på sammanlagt ca 320 miljoner Sek. Enheten tillhandahåller också support mellan kl. 8 och 17 varje vardag – här hanteras varje månad ca 3 000 samtal från chefer, medarbetare, specialister och myndigheter m.fl.

Mer om tjänsten

För att underlätta ansvarsfördelning och prioriteringar arbetar du som lönespecialist i en grupp på tre personer. Tillsammans administrerar ni ca 3 500 löner. Du arbetar med alla uppgifter inom lön–hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra kvalitetssäkringar och kontroller. I arbetet ingår också att ge information och stöd till HR-centrets kunder.

Din profil

Du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration – helst stora volymer. Du har erfarenhet av att läsa och förstå kollektivavtal. Om du dessutom har kunskap inom lagar och avtal som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är det klart meriterande. Du har en hög datamognad och intresse av att lära nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Personec P.

Att arbeta som lönespecialist på HR-servicecenter är ett serviceyrke – det är därför viktigt att du har ett tydligt kundfokus och stor förståelse för ”vem du är till för”. Du trivs med att arbeta strukturerat och i ett högt tempo för att följa uppsatta tidplaner. Du vill vara med och utveckla verksamheten och tycker att problem är till för att lösas. Din samarbetsförmåga är god – både med nära medarbetare och med HR-servicecenters kunder.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt – vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.com.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag