Kommunikatör till myndighet i Falun

Placering: Falun

Dreamwork Scandinavia AB logotyp

Kommunikatör till myndighet i Falun

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning

Nu söker vi en kommunikatör för ett uppdrag på en myndighet i Falun!

Uppdragets start: Omgående
Uppdragets längd: 6 månader
Stationeringsort: Falun. Uppdraget kan delvis bedrivas på distans, men konsulten ska vara på plats minst 2 dagar i veckan.

Om verksamheten

Myndigheten är i omgående behov av en kommunikatör under 6 månader, då de har behov av en extra resurs. Du blir anställd av Dreamwork med arbetar ute på berörd myndighet.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:

  • högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
  • kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
  • webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
  • erfarenhet av att arbeta med enkäter
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Erfarenhet av arbete med sociala medier och sponsring är meriterande.

Mer om tjänsten

Kommunikationsgruppen består idag av 1 chef och 4 medarbetare och ansvarar för:

  • Marknadsföring av våra produkter och tjänster.
  • Ansvar för varumärket, sponsring, och skolinformation är andra ansvarsområden för kommunikationsgruppen.
  • Intern och extern kommunikation via olika informationskanaler (webb, app, FB, Insta, intranät, info skärmar etc)
  • Kommunikationsuppdrag från alla verksamheter inom företaget löpande.

Följande arbetsuppgifter ingår i uppdraget:

  • Operativt ansvar för delar av ansvarsbitarna inom kommunikation enligt ök.
  • Delta på kundevent och marknadsaktiviteter.
  • Stödjande i marknads- och försäljningsaktiviteter
  • Löpande uppdrag från verksamheterna inom företaget

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Jörgen Piontek

Jörgen Piontek
Affärsområdeschef

076 - 014 88 27

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag