HR Generalist på 50 % till Skylotec i Löddeköpinge.
Är du en erfaren HR-generalist som vill vara med och bygga en hållbar och engagerande arbetsmiljö?
Skylotec, ett ledande bolag inom säkerhets- och fallskyddsutrustning, söker nu en driven och självgående HR Generalist för en deltidstjänst på 50%, med möjlighet till utökning till 75% inom ett år.
Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns chans för anställning på Skylotec när uppdraget är slut.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR Generalist hos oss får du en bred och omväxlande roll där du kommer att vara ett viktigt stöd för både medarbetare och ledning.
Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
- Avstämning och hantering av närvaro och frånvaro
- Rapportering av pensioner, skatter och avgifter
- Stöd vid hantering av utländsk arbetskraft (Storbritannien, Danmark och Belgien)
- Löneadministration och rekrytering av nya medarbetare
- Processansvar för medarbetarsamtal och personalutveckling
- Underhåll och uppdatering av HR-data, inklusive personalhandbok
- Kommunikation och samarbete med fackorganisationer samt intern HR-rapportering
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- En genuin vilja att skapa goda relationer och en positiv arbetsmiljö
- Erfarenhet av HR-administration, gärna inom internationell arbetskraftshantering
- God systemvana i Business Central, Fortnox och Findity (eller liknande system)
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska. Kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande
Hos oss kommer du att arbeta med:
- Business Central 2014 (on-prem), med framtida migrering till BC Cloud
- Fortnox för närvaro- och lönehantering
- Findity för utlägg och traktamenten
Om verksamheten
Skylotec Nordic AB är ett dotterbolag i SKYLOTEC Group med säte i Tyskland. Koncernen har verksamhet i stora delar av världen och egen produktion i nio länder. Vi är en ledande aktör inom segmentet säkerhetsprodukter. Skylotec Nordic har huvudfokus på de nordiska länderna men säljer också sina produkter till stora delar av världen. I det nordiska dotterbolaget, som har sin bas i Löddeköpinge, ingår också en produktionsanläggning utanför Göteborg. Vi är ett 40-tal mycket engagerade medarbetare som brinner för våra produkter men framför allt för våra kunder. Skylotec Nordic AB omsätter ca 200 MSEK.
Vi erbjuder:
- En modern arbetsplats i ett innovativt och framåtsträvande företag
- Möjlighet att växa med rollen och utöka tjänsten inom ett år
- Chansen att arbeta nära ett engagerat team och bidra till företagets utveckling
Kvalifikationer för säkerhetsklassning:
- Inga belastningar i polisens register eller betalningsanmärkningar
- Svensk medborgare
- Eventuella bisysslor, som eget företag, måste godkännas av oss
Vill du bli en del av Skylotecs resa? Ta chansen att arbeta i en dynamisk och växande miljö i hjärtat av Löddeköpinge.
Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig!
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.
Anna Karlsson
073 - 502 10 65