
Erfarna handläggare till Myndighet i Göteborg
Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning 3 stycken erfarna handläggare till Myndighet i Göteborg.
Uppdraget beräknas påbörjas 1 september och sträcker sig t om 31 december med chans till förlängning. Uppdraget är heltid och arbetstiderna är vardagar måndag – fredag 08.00-16.30. Det kan finnas viss möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse med uppdragsgivaren.
Om verksamheten
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som handläggare hos myndigheten så kommer du att arbeta med att utreda om en person uppfyller kraven för utfärdande av taxiförarlegitimation och tillsyn över personer med taxiförarlegitimation. Utredningsarbetet grundar sig på underlag från myndighetens system och ifrån andra myndigheter och organisationer. Vid utfärdande av taxiförarlegitimation behöver laglydnad, körkortsinnehav och medicinska krav beaktas. Tillsyn sker genom underlag från polisen, åklagare, domstol och läkaranmälningar. Arbetsuppgifterna utgör myndighetsutövning och sker utifrån gällande lagstiftning och regelverk. Det krävs därför en hög grad av noggrannhet vid utförandet av arbetet. I arbetet hanteras sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering, objektivitet och rättssäkerhet.
Vem är du?
Vi söker dig med högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område. Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har tidigare arbetat med att handlägga ärenden och fattat beslut inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i MS office. Du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Louise Gardell
070 - 838 31 36