Ekonomiassistent för sommaruppdrag i Helsingborg eller Ystad

Placering: Helsingborg

Dreamwork Scandinavia AB logotyp

Ekonomiassistent för sommaruppdrag i Helsingborg eller Ystad

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning

Studerar du ekonomi, kan de praktiska grunderna och vill arbeta några veckor i sommar, då ska du söka denna tjänst! Till vår kund Heras AB i Ystad, söker vi dig som kan jobba under v 26-32 och täcka för dina kollegor som har semester.

Om verksamheten

Heras AB designar, tillverkar, installerar och servar områdesskyddslösningar inom företags-, gemenskaps- och industrisektorerna. De är ca 100 medarbetare i Sverige på 6 olika platser och verkar även internationellt med rötter i Nederländerna. De beskriver sin företagskultur som inkluderande och öppen där alla medarbetare ställer upp för varandra – i vått och torrt.

Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du kommer att vara anställd av Dreamwork och arbeta som konsult hos Heras AB.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomi och har de grundläggande kunskaperna. Vi tänker att du läser ekonomi och vill jobba några veckor i sommar. Som person är du självklart noggrann, strukturerad, ordningsam och har lätt för att samarbeta. Du kan ta till dig nya system och är inte rädd för att stötta där det behövs. Du är prestigelös, har lätt för att kommunicera och ser gemenskapen och samarbetet med kollegor som en självklarhet.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om du har erfarenhet av ERP-systemet Navision är det ett stort plus.

Mer om tjänsten

På ekonomiavdelningen som är för närvarande är uppdelad på Ystad och Helsingborg arbetar ekonomichef, redovisningschef, controller, två personer som hanterar kundreskontra och leverantörsreskontra. Här arbetar man i bästa laganda med högt i tak! Goda möjligheter finns till introduktion samt stöttning under uppdragets gång.

Detta uppdrag kan man välja att ta sig an med placering både i Ystad och Helsingborg.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
• Leverantörsreskontran
• Kundreskontran
• Övriga administrativa uppgifter

Leverantörsreskontran

• Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Scanning av leverantörsfakturor till attestant
• Kostnadsföring av leverantörsfakturor

Kundreskontran

• Uppläggning av nya kunder/höjning av befintliga kunder
• Fakturering
• Bokning av inbetalningsjournal

Övriga administrativa uppgifter

• Öppna posten och ankomststämpla
• Fördelning av inkommande mail till info-mailen:
o Skriva ut leverantörsfakturor
o Vidarebefordra förfrågningar till försäljningskontor/säljare
• Övrigt

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Anna Kirsten

Anna Kirsten
Konsultchef

072 - 401 61 25

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag