
Customer Success Manager
Brinner du för kundbemötande och att hjälpa kunder utvecklas? Vill du vara med och vidareutveckla kundupplevelsen? Är du innovativ, självdrivande, kreativ och säljande? Drömmer du om att vara med och bygga ett bolag från start-up till scale-up? Då är vi rätt bolag för dig.
Om verksamheten
GRC Watch är ett LinkedIn för due diligence och på tech-språk är vi ett RegTech SaaS bolag med B2B fokus på marknaden för global distribution av fonder. Kort och gott är vi ett verktyg som hjälper finansföretag att följa de regler och lagar som omger alla finansiella transaktioner idag.
Bolaget grundades 2015 och sedan dess revolutionerar vi finansbranschen. Vi kopplar samman företag och hjälper dem att dela rätt information så att de kan göra en riskbedömning (due diligence). GRC WATCH är ett globalt nätverk som erbjuder toppmodern teknik, compliance expertis och en fantastisk användarupplevelse.
Vi har nätverksmedlemmar och kunder från över 30 länder som är banker, stora investerare och fondbolag. Vi har en stark position i Norden och kommer snart att expandera till andra typer av företag, som börsbolag, techbolag med mera.
Idag består GRC WATCH av två grundare som även har operativa roller i bolaget, CEO och Network Growth Manager samt Customer Success Manger och Key Account Manager. Vi har även ett fantastiskt utvecklingsteam.
Din profil
I rollen kommer du
- Vidareutveckla och implementera framgångsrika Customer Success strategier baserat på dataanalys
- Utveckla strategiska relationer med kunder
- Aktivt arbeta med merförsäljning
- Ansvarar för din egen säljbudget
- Konkretisera feedback från kunder till produkt och utveckling
- Kommunikation med kunder om vidareutveckling av funktioner, kundupplevelse och användarvänlighet
- Säkerställa att nätverksmedlemmars och kunders onboarding är i toppklass
För att lyckas med detta bör du brinna för teknik, kundupplevelse, försäljning och vara hungrig på ny kunskap då det svänger fort inom finans- och tech branschen och vi är aldrig fullärda.
- Bra social kompetens
- Organiserad och strukturerad
- Gillar försäljning
- Har god IT-kompetens
- Kan uttrycka dig flytande och obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande om du:
- Har arbetat i SaaS bolag tidigare
- Arbetat med försäljning I roll som till exempel Account Manager eller Key Account Manager
- Har erfarenhet av Customer Success
- Har arbetat i finansbranschen
- Har haft budgetansvar
WHAT’S IN IT FOR YOU?
- Du kommer att arbeta I en startup miljö med högt tempo och högt I tak, där du kommer vara med på en spännande resa och du har möjlighet att forma din framtida karriär. Vi växer och tacklar utmaningarna tillsammans som ett team.
- Du arbetar självständigt då vi är ett internationellt team med bas i olika länder. Önskar du att arbeta från ett kontor har vi huvudkontoret i Stockholm, annars brukar vi kunna lösa en kontorslösning i staden du bor i.
- Bra friskvårdsbidrag.
- Teamresor för att träffa kollegor i andra länder.
- Vidareutveckling – vi är aldrig fullärda och tar del av intern och extern expertis.
- Du kommer arbeta i ett prestigelöst, drivande och härligt team.
Mer om tjänsten
Customer Success är grunden för tillväxt – för oss och för våra kunder.
Våra kunder behöver få en enastående kundupplevelse så de bjuder in kollegor och partners i vårt fantastiska nätverk. Vi vill att våra kunder får det värde de förväntar sig – och mycket mer. Genom att analysera kundupplevelsen och användardata begränsar vi churn (kundbortfall) och ökar intäkterna.
Du kommer att arbeta nära försäljning, marknadsföring och produktutveckling.
Dina arbetsuppgifter
- Vidareutveckla och implementera framgångsrika Customer Success strategier baserat på dataanalys
- Utveckla strategiska relationer med kunder
- Aktivt arbeta med merförsäljning
- Du ansvarar för din egen säljbudget
- Konkretisera feedback från kunder till produkt och utveckling
- Kommunikation med kunder om vidareutveckling av funktioner, kundupplevelse och användarvänlighet
- Säkerställa att nätverksmedlemmars och kunders onboarding är i toppklass
För att lyckas med detta bör du brinna för teknik, kundupplevelse, försäljning och vara hungrig på ny kunskap då det svänger fort inom finans- och tech branschen och vi är aldrig fullärda.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Bengt Lööw
Rekryteringskonsult