Controller till Mälardalens universitet

Placering: Västerås

Dreamwork Scandinavia AB logotyp

Controller till Mälardalens universitet

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning

Om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet av att jobba som controller.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 2024-01-02
Längd: 12 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Västerås/Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

• Uppföljning och rapportering av projekt till olika finansiärer, inklusive indikatorer för dessa.
• Sammanställa kostnader och underlag för budget och prognosticering i de olika projekten
• Hålla ihop kontakterna med finansiärer och interna ekonomifunktioner på MDU
• Hålla i process kring upphandlingar, tillsammans med projektledning
• Enklare analyser och sammanställa underlag som vi kan använda för framtagning av olika kunskapsunderlag och presentationer
• Bokningar och hålla ihop olika samarbeten, event, mediaarbete och nätverk vi driver
• Sammanställa deltagarlistor och följa upp insatser kring event och seminarier
• Operativt stöd för verksamheten, inklusive uppföljning av möten och samarbeten, göra kalenderbokningar, mötesbokningar och reseplanering
• Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

Vem är du?

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• genomgått utbildning inom aktuellt område
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• erfarenhet av statlig redovisning
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

För att trivas på uppdraget, är det bra att nedan stämmer in på dig:

Du är relationsskapande med mycket god samarbetsförmåga och social kompetens
• Van att leda och driva projekt och processer
• Van att arbeta med uppsökande verksamhet och uppföljning av genomförda insatser
• Van att arbeta självständigt och ta de initiativ som behövs för att leverera i tid och med kvalitet
• Proaktiv, har ett strukturerat arbetssätt, ser helheten och kan prioritera bland uppdrag
• Kommunikativ, kreativ och målinriktad
• Omvärldsorienterad och har en förmåga att hantera komplex information och begripliggöra komplexa processer.

Om verksamheten

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Känner du att detta uppdrag skulle passa dig, så är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Jörgen Piontek

Jörgen Piontek
Kundansvarig säljare

076 - 014 88 27

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag