
Controller till fastighetsbolaget Olov Lindgren
Kort om tjänsten
En chans för dig som vill växa i rollen som controller hos ett av Stockholms mest renommerade fastighetsbolag! Du ansvarar för ekonomisk uppföljning, budget- & analys, planering och styrning för företagets verksamhetsområde och finanser.
Om verksamheten
Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. Med en omsättning på drygt 600 Mkr och ett 80-tal anställda förvaltar Olov Lindgren AB idag 111 fastigheter i Stockholm, bestående av bostäder och kommersiella lokaler. Affärsidén är att långsiktigt äga, förvärva, förvalta och bygga hyresfastigheter i Stockholm. Värdegrunden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen stolthet, engagemang, glädje och ansvar. Kombinationen av en lång byggmästartradition med kvalitet i fokus, samt en förvaltningsfilosofi baserad på omtanke och trygghet, har lett till att vi har mycket nöjda hyresgäster och engagerad personal.
Mer om tjänsten
Du kommer att analysera, kontrollera och följa upp företagets sex förvaltningsområden. Det innebär ekonomisk uppföljning över företagets långsiktiga och strategiska planering, medverka i den ekonomiska styrningen vid nyproduktion, stambytesprojekt, vid större underhållsprojekt och hyresgästsanpassningar. Vidare kommer du stötta fastighetschefer och förvaltare med kontroll och löpande analys för fastighetsbeståndet. På uppdrag av VD kommer du ta fram visst material och vara föredragande på vissa ledningsgruppsmöten. Du kommer att vara ansvarig för företagets system gällande budget och prognoser; ExOpen Systems. I rollen rapporterar du till företagets ekonomichef. Olov Lindgren är ett familjeföretag som värnar om de anställda och kan erbjuda dig en mycket spännande roll i ett företag som präglas av kvalitet och trygghet.
Din profil
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat i några år som controller eller med redovisning. Du har goda IT-& Excelkunskaper och det är bra om du har erfarenhet av något uppföljnings- och rapporteringssystem. Vi tror att du är driven, nyfiken, ansvarsfull, affärsmässig, engagerad och att du har en pedagogisk ådra.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.