
Chef Kundrelationer
Är du vår nya Chef för Kundrelationer?
Du kommer få en utmanade och spännande roll på Lån & Spar Bank i Malmö. Avdelningen består idag av ett 20 tal engagerade medarbetare i roller som Kundrådgivare och Säljare samt en Assisterande Chef. Du är aktiv i ditt coachande på golvet samt är en kulturbärare som visar vägen framåt. Ditt ansvar blir att leda, motivera och coacha teamet till att leverera mot våra uppsatta KPI:er och försäljningsmål, samt säkerställa att vi har förmågorna som krävs för att leverera bästa kundupplevelsen.
I rollen ingår du företagets svenska ledningsgrupp och rapporterar Sverigechefen.
Om verksamheten
Lån & Spar Bank Sverige är sedan 2015 en helägd bankfilial till Lån & Spar Bank A/S. Den senare grundades i Danmark redan 1880 och är en solid bank noterad på Köpenhamnsbörsen. Idag har banken cirka 450 anställda, varav ungefär 35 arbetar i den svenska verksamheten.
Lån & Spar Bank Sverige har som affärsidé att erbjuda förmånliga lån, försäkringar, kreditkort och sparkonton till kreditvärdiga privatpersoner på den svenska marknaden. Med enkla, prisvärda och trygga bankprodukter är ambitionen att göra kundernas bankvardag så enkel, smidig och bra som möjligt. Bankens mål är att, i både det dagliga arbetet och på längre sikt, främja en sund privatekonomi.
Din profil
Vi tror att du har en bakgrund från en personalledande roll i områden som innefattat kundfokus, försäljning och service. Du har goda dator- samt systemkunskaper samt brinner för att ge service i världsklass. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du mycket kundfokuserad och mån om att skapa den ultimata kundupplevelsen. Samtidigt som du har förmågan att jobba och tänka strategiskt är du även prestigelös och stöttar upp där behov finns. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll där du får utrymme att skapa och utveckla. Som ledare är du entusiasmerande samt coachande och har en god kommunikativ förmåga. Vi tror att du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi/service management eller liknande.
Mer om tjänsten
• Ansvar för att driva försäljning på inkommande och utgående kanaler
• Ansvar för att utveckla avdelningen och medarbetarna
• Ansvar för att proaktivt driva customer success-arbetet hos befintlig kundbas för att driva kundnöjdhet och merförsäljning
• Uppföljning mot uppsatta mål och KPI:er
• Främja ett tvärfunktionellt arbetssätt, genom smidiga överlämningar mellan avdelningar
• Nyttja digitala uppföljningsverktyg, för att på ett smart sätt arbeta proaktivt och systematiskt
• Aktivt bidra med och dela med sig av din kompetens till teamet och övriga kollegor inom banken
• Vara ambassadör och kulturbärare
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Magnus Axelsson
Rekryteringskonsult