
Aftermarket Sales Manager
Kort om tjänsten
Som Aftermarket Sales Manager kommer du att leda ett team av Key Account Managers på den Nordiska marknaden. Förutom detta kommer du även att ansvara för ett antal strategiska nyckelkonton. Utöver detta kommer den viktigaste delen i rollen vara att utveckla aftermarket sales avdelningen. I detta kommer du ha nära samarbete med både Service Manager och Support Manager för att tillsammans vidareutveckla och öka samarbetet med Element Logics kunder och på så vis ge bästa service till företagets kunder. Tjänsten rapporterar till Aftermarket Director.
Sökord: Försäljningschef, Systemsäljare, Servicechef, Eftermarknadschef, Affärsutveckling, Försäljning, Account Manager, KAM, Key Account Manager, Teknisk Försäljning
Om verksamheten
Element Logics vision är att göra sina kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas de mycket bra med! Företagets kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Element Logic har över 30 års erfarenhet i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom sitt marknadssegment. Detta har gett Element Logic en gedigen kompetens och erfarenhet. Samtidigt eftersträvar de att hela tiden utvecklas och lära sig nya saker både internt och tillsamman med sina kunder.
Element Logic är 84 anställda i Norge, Sverige och Tyskland. 2017 kommer visa på en starka tillväxt med en omsättning på 500 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Norge och de har även ett ktontor i Lund. Läs gärna mer på www.elementlogic.net
Din profil
För att kunna leda företaget in i en stark utveckling bör du ha en längre erfarenhet inom Sales Management och/eller Account Management. Du har ett tydligt ledarskap där ni tillsammans driver både teamet och utvecklingen framåt.
Vi ser även gärna att du har erfarenhet från teknisk försäljning eller liknande och känner väl till den intra-logistiska marknaden. Du har ett starkt driv för affärer, affärsutveckling, resultat och nå uppsatta mål, både för ditt team och kunden.
Som person är du kommunikativ, van att förhandla både internt och externt och fokuserar på kvalitativ försäljning med kundens behov och framtida utveckling i fokus. Du är van att själv styra ditt arbete, är resultatinriktad och med bra säljresultat.
Du är flytande i både Svenska och Engelska språket.
Ansökan
Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via Dreamworks hemsida.
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!