Administratör/Chefsassistent sökes till Trafikverket

Placering: Solna

Trafikverket logotyp

Administratör/Chefsassistent sökes till Trafikverket

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning

För kunds räkning söker vi nu en konsult som vill arbeta som administrativt stöd/chefsassistent i Linköping eller Solna!

Start: 2022-11-01 eller snarast efter kontraktstecknande
Slut: 2023-06-30 med chans till förlängning
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Linköping och Solna

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedan kompetenskrav:

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Mycket goda kunskaper i MS Office, Powerpoint och digitala arbetsrum
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent

Mer om tjänsten

Du kommer som chefsassistent att arbeta nära av avdelningarnas ledningar och chefer. Även samarbete med andra administratörer inom samma och andra avdelningar förekommer. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med löpande administration t.ex. framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för digitala arbetsrum, planera möten, administrera resursplaneringsverktyg, föra protokoll, mm. Du kommer stödja avdelningarnas interna kommunikation och cheferna med övergripande ledningsarbete och planering/genomförande av ledningsgruppsmöte.

Några andra exempel på chefsassistentens arbetsuppgifter är:

  • Skriva minnesanteckningar
  • Kalenderinbjudningar
  • Bokning av möten, resor, hotell
  • Uppdatering lagring av information i digitala arbetsrum
  • Ta fram kommunikationsmaterial i arbetsrum, Power Point, Word mm

Resor förekommer i Sverige till exempel i samband med möten, uppskattningsvis en gång varannan månad.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Registrera ditt CV så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Louise Gardell

Louise Gardell
Affärsområdeschef

070 - 838 31 36

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag