
Account Manager Transport & Logistik
Kort om tjänsten
Som Account Manager på GDL arbetar du med dina kunders hållbara och effektiva lösningar. Du utvecklar befintliga kunder och hittar affärsmöjligheter hos nya. Ditt arbete är brett och omfattar såväl transport- som lager- och logistiklösningar. Du hittar varje kunds behov och syr ihop unika lösningar. Placering på GDLs kontor i Linköping.
Om verksamheten
GDL Transport AB, med anor från 1735 då Gamla Dragarlaget startade i Helsingborg, är idag ett modernt transport-, maskin-, entreprenad- och logistikföretag etablerat på 22 orter i Sverige och omsätter över 3,4 miljarder SEK. Huvudkontor finns i Helsingborg.
GDL är inne i en mycket expansiv fas med målsättning att 2018/19 etablera sig som det självklara valet för företag, som söker hållbara kundunika logistik- och entreprenadlösningar.
Det gör man genom att arbeta efter devisen Trygg hela vägen som i huvudsak innebär:
* kunden använder GDL som leverantör till alla uppdrag inom områdena transport, logistik, lager och entreprenad. GDL utgår alltid från varje kunds unika behov och skräddarsyr lösningen.
* GDL levererar kompetens och tar ansvar i alla led, använder sig av erfarna och kvalitetssäkrade underleverantörer och samarbetspartners samt arbetar med en modern maskin- och fordonspark.
* GDL tar största möjliga miljöhänsyn och arbetar enligt ett tydligt och väl förankrat CSR-system.
Värdeorden Professionell, Engagerad, Pålitlig samt Värdeskapande genomsyrar hela GDLs verksamhet. Läs mer på www.gdl.se.
Mer om tjänsten
Som Account Manager inom Affärsområdet Transport och Logistik är du ansvarig för att utveckla verksamheten lokalt i Östergötland och Mälardalen. Det innebär att du är en viktig aktör för alla de företag i regionen som har behov av att hitta lösningar som passar just dem.
Befintliga kunder i din region kan utvecklas och breddas, nya kunder ska hittas och erbjudas affärseffektiva och hållbara lösningar.
Du ansvarar för hela affären: bygger relationer, deltar i mässor och event, hittar affärsmöjligheter, syr ihop lösningar, offererar, förhandlar och följer upp.
Du har kontakt med dina fyra kollegor som gör samma jobb som dig på andra regioner och verksamhetsområden, samt din chef som är placerad i Helsingborg.
Du har även kollegor på kontoret i Linköping där du är placerad.
Din profil
Du brinner för transport- och logistik!
Du har utbildning och erfarenhet från branschen. Troligen har du efter din utbildning arbetat några år med försäljning inom branschen och är nu sugen på att hitta företaget som kan ge dig förutsättningar att växa ytterligare.
Viktigt är att du har arbetat med affärer i branschen: du har arbetat med kundanpassade lösningar, du har förhandlat med olika aktörer och drivit projekt inom området. Att utveckla koncept och hitta kreativa lösningar är vad du gjort och vad du vill göra ännu mer av.
Som säljare är du självgående. Du har lätt att bygga relationer och dina kunder uppfattar dig som en god lyssnare. Du har stor förmåga att tänka kreativt, att hitta lösningar som ger mervärde. Du har ett starkt affärsintresse som gynnar dig och dina kunder som upplever att de gör ännu bättre affärer med dina lösningar.
Du är IT-mogen har lätt att ta till dig ny teknik.
Kompetenskrav
• Erfarenhet från Transport/Logistikbranschen
• Erfarenhet av försäljning samt affärsutveckling med resultatansvar
• Eftergymnasial utbildning – Högskola eller motsvarande
• Svenska samt engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 maj.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17, alternativt lena.lillier@dreamwork.com
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.